tisdag 5 april 2011

Är du nöjd?

Vilket härligt träningspass jag har varit på idag, simningen flöt på och jag kände att även orken fanns där. Det var kul och givande och jag kände mig glad för att det faktiskt hade gått så bra.

Jag började fundera lite på varför det kändes så bra just idag på träningen. Var vattnet lite kallare än vanligt, var det mer folk som stöttade och pushade på, eller var det bara det att jag för en gång skull kände mig nöjd??

Att vara nöjd är en svår känsla, i alla fall för mig. Hur ska man kunna vara nöjd när det alltid finns någon som är bättre än vad du är??

För att bli bättre och må bättre är det viktigt att uppmunta sig själv emellanåt, eller hur?

Så därför mina damer och herrar....*trumvirvel*
- Jag är nöjd med träningen idag och stolt över mig själv :-)!

2 kommentarer:

Malin sa...

Låter alldeles super det! :) Det är en svår grej, precis som du säger, men en sak värd att jobba med!

Pentmark sa...

Man måste peppa sig själv ibland för att orka:P.
Saknar dig, ses i veckan?