onsdag 1 juni 2011

Sista dagen på arbetsveckan

God morgon alla gullepluttar :).

Idag är det sista dagen som jag arbetar denna vecka, kan inte säga annat än att det känns grymt skönt. Anledningen till att jag inte ska jobba på fredag är för att jag ska utbilda mig till badvakt från torsdag till måndag. Under denna utbildning kommer vi lära oss allting ifrån att plocka upp tung docka från botten, till att veta exakt vad man ska göra om en person får en allergisk reaktion eller om hjärtat helt plötsligt stannar.

Att gå en ny spännande utbildning gör att du utvecklas som person och du känner dig tryggare i dig själv när en situation dyker upp som du faktiskt har en utbildning på.

Vet du tex vad du ska göra om en person får hjärtstopp? Vet du hur många inblåsningar och hur många kompressioner det är tänkt att man ska göra, för du har väl tänkt att göra någonting hoppas jag?? Du ska väl inte vara en sådan person som står och tittar på när olyckan väl är framme? Att hjälpa till och göra något är alltid bättre än att bara stå bredvid och inte göra någonting.

Tror det är dags för mig att sminka mig och dra i väg till jobbet. Ha en bra dag!


Inga kommentarer: