måndag 12 september 2011

Pannkakor till frukost

Ingredienser (2 portioner):

1,25 dl Havregryn
1 st Äggula
4 st Äggvitor
1,5 dl Proteinpulver Vanilj, Kokos eller Chokladsmak
1 krm Salt
3 msk Keso 1,5%
1 tsk Vaniljsocker
5 st Valnötter
1 st Banan

- Blanda ihop alla ingredienser i en bunke.
- Mixa smeten med mixerstav.
- Det går utmärkt att steka i rapsolja, spraya eller pensla järnet mellan pannkakorna.

Mitt proteinpulver hade dock hallonsmak, men det var allt en spännande kombo ;). Pannkakorna var mycket mättande, men ett trevligt avbrott i mitt "kvargträsk" hehe.



Mina rosa fina pannkakor med jordgubbspuré.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag trodde du åt pannkakor med KETCHUP! ^^

Malin sa...

Var det någon hitt?
Gjorde proteinpannkakkor på ett annat recept för inte så längesen och det var väl inte mkt att hänga i julgranen precis. Ditt recept verkar dock ha mkt mer spännande ingredienser så kanske värt att prova iaf? :-D

Pentmark sa...

Hahaha nej jag äter inte pannkakor med ketchup;).

Malin: Jag tyckte det var en helt okej måltid. Mitt tips är att inte göra för tjocka pannkakor :P.