lördag 17 mars 2012

Finbesök från Finnspång

Idag så har fina Ida i från Finnspång varit och hälsat på mig.
Så fort tåget rullat in på stationen, slängde vi upp våra gymbagar på axlarna och kilade direkt i väg till gymmet. Det fick bli det ett pass fyllt med rygg och bicepsövningar för min del.

När vi väl kommit hem igen svettiga och varma, så var hög tid att äta lunch.
Vi hade långt tidigare beslutat oss för att laga mat tillsammans, men ju närmare mitt kök vi kom, desto mer växte min nervositet. En tanke började långsamt krypa fram hos mig:
- Shit, tänk om det inte finns ngt i kylskåpet som Ida tycker om, vad gör jag då..

Det visade sig snabbt att jag hade oroat mig i onödan och att tjejen äter det mesta, utom ärtsoppa :D.

I dag bjöds det på ugnstekt potatis, kassler och haricots verts, lättlagat och mycket uppskattat!

Tack för en trevlig dag gullunge, saknar dig redan :).


Ida

Inga kommentarer: