torsdag 21 juni 2012

Första passet på Energi

Det var med en svag nervositetkänsla jag klev in i gymlokalen som från och med idag, skulle börja kallas mitt för gym!
Efter att ha använt mig av dygnet-runt kort vid ytterdörren på Energi, var det dags att mosa bröst/triceps.
- Jahapp, var det första jag hann tänka och tittade mig sedan förvirrat omkring. Vart sjuttsingen har de gömt hantlarna hahah..

På måndag klockan 13.00 har jag bokat tid för en fettmätning!
Jag tycker det kan vara kul att få en liten fingervisning om både sitt kroppsfett och självklart sin musklemassan :).

http://www.energistudio.se/behandling/rådgivning-mätning-1397551

Att träna med Kettelbells,
är någonting jag bara måste lära mig :-D

 
Löpbandet, min nya favorit!


2 kommentarer:

Ola sa...

Hej Hanna!
Har en liten fråga som inte direkt handlar om detta inlägg men ändå...biceps. Jag blir inte klok på dem. Jag orkar "ingenting". När jag kör hammercurls orkar jag nätt och jämt 3x8 8kg, sen är det stopp. STOPP!! Andra grupper är mycket starkare. Triceps, till exempel, orkar jag 43 kg i push-downs (två armar, förstås) men varför är jag så himla svag i biceps? Har ändå ökat i omkrets från 32,5 till nästan 35 cm och det måste ju betyda muskler? Jag är jättenoga med att bara använda biceps och inte hela kroppen, som man ser en del tonåringar göra. Vad skall jag tänka på? Det är nästan så att jag skäms. Tycker att 12 kg borde jag klara, men det går fasen inte alls.

Ha det jättefint!

/Ola

Pentmark sa...

Hejsan Ola!

Vad glad jag blir när jag får höra att du gör ordentliga curls och inte slarvar eller försöker kasta upp vikterna :).

Som du säkert vet, är jag en förespråkare för att göra "lätta vikter tunga och inte tunga vikter lätta" och tycker därför att du gör helt rätt i att först hitta en bra musklekontakt.

Som du själv berättar, har dina biceps redan vuxit, grattis :)!
Jag tror att din styrka bara är ett stenkast bort och att du snart kommer fixa av att öka vikten en aning. Men glöm inte att när du klarar av fler reps än du brukar, är det en också en förbättring och en liten vinst i sig!

Ha en fortsatt trevlig midsommar!
/Hanna