torsdag 27 september 2012

En hjälpande hand

Tack Niklas för att du vågade vara min försökskanin i alla streching- och styrkeövningar i dag :-). Hoppas du kände att ditt träningspass blev lika givande som jag tyckte mitt blev.

I morgon går tåget till Stockholm igen för att påbörja del två av två i min personliga tränar utbildning. Kommer bli så kul att få träffa alla klasskompisar, lärare och, icke att förglömma, skelettet Benjamin igen.
 
Påbörjan till streching av axelns utåtrotatorer
(M. Supraspinatus)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Supraspinatus abducerar huvudsakligen :-)

Pentmark sa...

Yes stämmer bra det.
En av M. Supraspinatus funktion är att abducera i art Humeris första 20-30 grader :).

candra sa...

Ryggpasset gick bra, eftersom att jag varit borta ett tag nu så blev det lite mindre vikt men jag kände av att jag arbetade med rätt muskler den här gången. Fick in en bra rytm även om jag får träna på att komma ihåg allt :-)
Nu ska det byggas och jag måste lägga mer fokus på armarna för dem ser inge bra ut alls.
Tack för tipset, Kram