söndag 10 mars 2013

Kvällsarbete - Kostregistrering

Sitter just nu nedsjuken i soffan med min gråa mysfilt och räknar på en klients kostregistrering.

En kostregistrering är en matdagbok där man under minst tre dagars tid ska skriva ner exakt allt man ätit och druckigt.
Att göra en sådan här sak kan vara roligt, jobbigt, läskigt och även lite pinsamt på samma gång. Och hur konstigt det än låter, så är faktiskt tanken att man ska fortsätta äta precis som vanligt.

Anledningen till att man gör en kostregistrering är för att jag som personlig tränare lättare ska kunna få en överblick i hur kosthållningen i dagsläget ser ut. Finns det någonting som skulle kunna förbättras, som till exempel:

- Vitaminbrist
- Mineralbrist
- Regelbundenheten i måltiderna

Ne nu ska jag runda av denna söndagskväll och så smått börja förbereda mig för en ny spännande vecka,

Sov så sött allihopa :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kostar det att få hjälp med kosten av dig?
Hjälper du bara dom som gym tränar?

Pentmark sa...

Hej hej :)
Jag är anställd av Gym22 så det är via dem som jag har mina klienter. Men det går säkert att lösa träning och kostupplägg även om du inte tränar hos oss.
Hör gärna av dig för mer info:
hanna.pentmark@gmail.com