onsdag 30 mars 2011

Hur äter man rätt?

Det är svårt det här med mat, man får inte äta för mycket och man får inte äta för lite. Ska man äta kolhydrater eller ska man äta mer protein... Blir det en proteinshake, en banan eller varför inte lite keso till lunch idag.

För att veta hur din kost ska se ut så måste du veta vad målet är med din träning, berättade någon vis person för mig.
- Hur vill du att din kropp ska se ut? Blev sedan följdfrågan.
- Eh.. Bra? Försökte jag lite tveksamt
- Ja, du vet snygg och vältränad. Sa jag
- Allt är möjligt Hanna! Du kan bli biffig, slank eller fet, det är du bestämmer.

Jag började fundera på vad som jag ville få ut av min träning och helt plötsligt kändes det som att jag hade alla möjligheter i världen att skapa den perfekta kroppen. Att drömmen om en snyggare kropp bara låg precis bakom knuten och allt jag behövde göra var att sträcka mig bara lite, lite till.

- Kom igen nu Hanna, 5 st kvar!!
Jag vaknade upp med ett ryck ur mitt dagdrömmande och insåg att det krävs nog faktiskt en aning mer arbete än att bara gå till gymmet. Man måste faktiskt jobba hårt för att få den drömkroppen man vill ha.







- Jag är beredd att kämpa, vill du vara med?

1 kommentar:

Unknown sa...

HAHA, ja det är inte så lätt att alltid veta vad vi vill och vad våra mål är. Men det är nyttigt att ta sig en funderare emellanåt.