torsdag 31 mars 2011

Den lilla hungern

Hjälp!!! Den lilla hungern har infunnit sig hos mig, jag vill äta fet, onyttig och kaloririk mat.
Det är nu som jag brukar falla för frestelsen att äta vad fan som helst. Det spelar ingen större roll om det är chips, godis, pizza eller hamburgare, u name it, I´ll eat it!

Det som är så farligt med den lilla hungern, är just att den aldrig stannar vid "lilla". För när den hälsar på kan jag lugnt vräka i mig en halv påse chips utan några som helst problem. Så hur gör jag för att minska mitt stackars sötsug? Jag har märkt att det alltid kommer smygandes framåt kvällen och just nu är det väl bara ren tur att det inte finns något "gott" hemma.... Hum, blir det Ica nästa eller orkar jag stå emot frestelsen?


2 kommentarer:

Malin sa...

Se till att äta jämt under dagen, ca var 3e timma, så kommer du slippa suget på kvällen :) Det funkar iaf jättebra för mig. Har inget sug någon gång under dagne!

Pentmark sa...

Det är så svårt bara att äta fast man inte är hungrig eller sugen på mat;)