torsdag 31 januari 2013

I-landsproblem

Alla har vi saker som vi irriterar oss på i vår vardag. För dryga timmen sedan insåg jag precis vad som störde mig precis lika mycket som när sedlarna ligger åt olika håll i växelkassan. Men denna gång handlade det inte om vilket håll Selma låg åt, utan hantlarna nere på gymmet.
För hur svårt kan det vara att sätta hantlarna från 1-10 kg i storleksordning i viktstället? Ne jag måste omformulerar mig, för frågan som jag egentligen vill ställa är... Hur kan man ens misslyckas med att få dem i oordning? Risken finns att jag låter som världens gympolis nu, men ni måste håll med om att det är frustrerande!! För mig blir träning lidande om jag inte hittar mina vikter, är det inte så för er också? Var sa har sin plats, även på gymmet...

Har ni något som stör er oerhört mycket när ni tränar?

5 kommentarer:

Emil sa...

Haha, precis som det var på Sportlife där jag jobbade förut. Läs längst ner på http://gymelof.shapemeup.se/2012/11/14/vad-var-det-som-hande/

Jag försökte märka upp alla ställ så tydligt som möjligt men hjärnslöa gymfolk bryr sig inte!

Det knasiga är att på gymmet Fysiken som ligger ca 200 meter därifrån, mitt i Göteborg. Där är det helt annan ordning. Där ligger allt på sin plats och alla sköter sig...

Ola sa...

Jag suckar i kapp med dig. Skivorna på mitt gym, om de ens sitter på ställningarna, sitter huller om buller. 20 kg blandat med 5 och 2,5. Blir vansinnig. Jag tror att på just denna punkt är en del människor inget annat än dumma i hövv'et, s a s! Men jag försöker se det som mental träning... :D

Härda ut! På något sätt blir man nog en bättre människa av detta också, trots att det retar gallfeber på en.

Kram, Ola

Krille sa...

Tjöt-Pellar som kommer till gymmet för att ta upp bänkar med att fika och babbla, folk som knuffar till hantlarna när man kör nån form av hantelpress, frågan "har du många kvar" när man är mitt uppe i ett set och lyfter som bäst för att nämna några.. ja, folk i största allmänhet antar jag haha ;)

Daneil sa...

Får nog säga alla som stönar och har en partner stående fram- eller back om så det ser ut som dom blir på satta!

Pentmark sa...

Haha visst är det underbart hur många saker som man faktiskt stör sig på nere i gymmet :P