tisdag 24 januari 2012

När vågen visar för mycket….

Visst hatar ni känslan man får när man ställer sig på vågen och inser till sin fasa, att vågen bara måste ha fel. För det finns ju inte en chans, att de små digitala siffrorna långt nere vid tårna, faktiskt kan stämma! Allt detta var dessvärre något som jag gick i genom i morses...

Det första jag gör på morgonen är nämligen att väga mig. Då visade min söta lilla våg helt plötsligt en väldigt, väldigt för tung Hanna, ja närmare bestämt 144 kg. Först blev jag så paff att jag bara stod där helt apatisk, sen insåg jag långsamt sanningen... Batteriet i vågen, hade helt enkelt beslutat sig för att säga adjö till jordenlivet för att istället hamna i himlen, ibland alla andra batterier.

Jag gick snabbt iväg till affären för att inhandla mig ett sprillans nytt och glänsande batteri.  Väl där kommer jag ganska fort underfund med att det finns mer än en batterisort att välja på och fick helt sonika vandra hem igen för att hämta det gammla batteriet *suck*.

Men nu fungerar vågen som den ska igen och jag blickar framåt mot en ny och förhoppningsvis lättare Hanna redan imorgon ;).






1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, så jäkla kul! Puss :P