onsdag 30 januari 2013

PTn & juicen

Startade min händelserika onsdag med att göra färskpressad juice av grapefrukt och apelsin. Här blev det inte tal om att addera några tillsatser, sötman kom fram naturligt ändå tack vare apelsinen :).
Efter en stadig frukost, begav jag mig till Tibro för att möta upp med två klienter. Med min första klient blev det ett härligt cirkelpass där styrka smidigt varvades med konditionsövningar.
För klient nummer två stod ett tufft helkroppspass på schemat där en bra teknik var A och O.

När jag kom hem igen hade jag fått ett mail, mitt sista anatomiprov var rättat! Jag kände hur fjärilarna i magen infann sig på en millisekund, vågade jag öppna?
Smygkikade på mailet med ett öga, vänta nu, va var det verkligen sant?!
Herregud, jag kan numera titulera mig licensierad personlig tränare hahaha.
Pressa en 1/2 grapefrukt & en 1/2 apelsin.
Vardagslyx <3

7 kommentarer:

Micke sa...

Grattis hörrö.

Petra sa...

Bra jobbat :-)))

Ola sa...

Grattis som fan!! :D Känns rätt gött, eller? ;)

/Ola

Anonym sa...

Hej Hanna

kanon bra blogg! jag undrar vad du tar för kosttillskott och vad du kan rekommendera? jag undrar också om man kan äta enbart d-vitamin och fiskolja? jag vill försöka hålla mej frisk och stärka immunförsvaret.
JOnas

Pentmark sa...

Tack allihopa känns riktigt kul :)

Jonas: Tack :). I dagsläget försöker jag få i mig de mesta vitaminer och mineraler igenom min kost.
Men de tillskott som jag anväder mig av just nu är : EAA-XX, Omega 3, ZMA, Whey 100 (allt ifrån Body Science).
Det tycker jag låter som en god grund att stå på. Tänk även på att försök äta frukt och grönt samt att variera kosten för att få i dig tillräckligt :).
Kram

Anonym sa...

Jag har mkt stress i kroppen samt psorias ev glutenintolerans
Jag har hört attomega 3 tillskott tillsammans med bra kost mer fisk frukt grönsaker samt d-vitamin tillskott kan lindra dessa besvär
Vad anser du om att ta d-vitamin + omega3?
Jonas

Pentmark sa...

Hej igen Jonas
Jag vågar inte svara på om dessa kosttillskott kommer hjälpa dig att minska dina besvär, men jag kan däremot säga att stress, som du säkert redan vet,inte är bra för kroppen.
Genom att försöka minska din stressnivå kan du eventuellt på sikt tom få mindre besvär med din psorias.
Omega3 och D vitamin är båda bra tillskott och om du dessutom försöker äta ur hela kostcirkeln kommer din kropp att tacka dig :).
Ha en bra dag
Mvh Hanna