tisdag 29 januari 2013

Tisdag & pulsklocka

Tisdagens träningspass på Energi är nu avklararat och det känns riktigt skönt :). Mitt fokus idag var att få upp pulsen en aning därför jag valde att ta på mig en pulsklocka.
Under träningen så försökte jag hålla mig på en puls runt 141 slag/minut, vilket är lättare sagt än gjort. Har ni inte hunnit testa att träna med pulsklocka än, kan jag varmt rekomendera er detta.

Att använda sig av en pulsklocka gör att du får ut det mesta möjliga av din egen träning. Jag personligen tycker det kan vara kul att ha ett värde att sträva efter under passet, det gör att man tvingas utmanar sig själv :-).

Nu ska jag hoppa in i duschen och dra igång tisdagen på allvar :)

Dagens träningspass:
 
- 10 min crosstrainer
- 10 min löpning
- 10 min cykling
- Axlar snabbpass 30 minuter

2 kommentarer:

Ola sa...

Comment-spree på din blogg verkar det som, men denna goa rygg/bicepsbild får inte lämnas okommenterad. Gillar det lilla av "riktig" axel man får i bildens nederkant. Som att stå på en bergstopp och kika till nästa. Hett som fan, blir betyget! :)

/Ola

Pentmark sa...

Hahah "comment-spree". Gillar faktiskt också vinkeln på detta foto :)
Kram Hanna