måndag 28 januari 2013

Kravlöst

Satt och funderade lite såhär på kvällskvisten, hur man vet när man har hittat en äkta vän..  Om vi tänker efter vill vi dels att vår vänskap ska vara ömsesidig, äkta men också kännas kravlös. En vänskapsrelation ska kännas som en fristad där man blir omtyckt för precis den fantastiska personen man är. Här är det helt okej att ha en dålig dag, en dag där leendet på dina läppar faktiskt kan utebli och det är okej.

I dag ringde Fia helt spontant till mig och frågade om vi skulle gå en kvällspromenad. Egentligen hade jag tänkt svara nej, då jag hellre kände för att sitta inne och kura ner mig under filten, men svarade ändå självklart ja. Detta slutade med en timmes välbehövlig pratstund där allt mellan himmel och jord kom upp. Sen att vi dessutom var ute och rörde på oss, blev på något sätt nästan bara en bonus ;-).
"Den största vinsten man kan få, är en god vän"
Sokrates
Tack Sofia för att du finns och lyser upp min vardag :-)
 

Inga kommentarer: