lördag 26 januari 2013

Ugnsbakad torsk

Ibland har man ingen som helst inspiration till att laga mat, det får duga med precis vad som helst. Ni vet en sådan dag när man öppnar kylskåpet, tittar in och suckar... Hur löste jag då mitt lilla matproblen? Jag googlade på de ingredienser som jag hade hemma och knåpade ihop en härlig fiskgratäng.

Du behöver:
Ett paket fryst torskfilé
En burk kokosmjölk light
En burk tomatkross
En röd lök
En vitlöksklyfta
2 tomater

Tina upp fisken, in den i ugnen på 225 grader i 10 min.
Hacka ner löken, vitlöken och blanda ihop dem med resterade ingredienser (ej tomaten)
Skär tomaten i tunna skivor och lägg dessa ovanpå.
Strö eventuellt även över lite ost med låg fetthalt.
In i ugnen i 15-20 min.
Klart ;-)

Serveras med kokt potatis och pizzasallad :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"öppnar kylskåpet, tittar in och suckar"...
Ja den KÄNSLAN är inte att leka med & vad lätt det är då att ringa & beställa pizza :)

Följer du kost schema året runt med ätar dag?

Pentmark sa...

Ja det där är en farlig känsla hahah.
Nej faktiskt inte, jag har valt att inte gå på ett kostschema just nu, utan bara tänka efter på vad man stoppar i sig. Målet jag strävar efter är en sund balans mellan kost och träning :).

Mvh Hanna