fredag 20 maj 2011

Jag, en flodhäst?

Efter mycket velande från min sida, så kom jag fram till att jag skulle träna med livräddarna idag, istället för att gå på gymmet som jag brukar. Att gymma helt själv kan vara givande, men också sjukt jävlig tråkigt vissa dagar. Och om det dessutom inte finns någon motivation från början, kan man lika gärna strunta i det...

Dagens livräddarpass bjöd på sjukt mycket simming och jag känner redan nu av mina axlar och armar. Det tråkiga är att livräddarna har sitt sista pass för sommaren nu på söndag ,inte okej. Undra hur jag ska bibehålla min konditionen som jag har skaffat mig hittills, måste jag börja springa?
Varje gång jag springer känner jag mig som en flodhäst med fötter (eh.. klövar?) av bly. Det känns som jag rör mina ben jättefort uppåt och framåt men jag kommer absolut ingenstans.. Jag menar flodhästen har faktiskt också korta ben (precis som jag) och ändå är han är känd för att springa fort?!? Vad har flodhästen för superhemlighet som jag har missat, need some info here!


2 kommentarer:

Malin sa...

Haha! Skönt inlägg ;D Ett litet spontant tips från min sida är ju att du fortsätter simma(?) så slipper du springa, om du inte gillar det. Plus att simning är en av de bästa träningsformerna för hela kroppen :-D (som du säkert redan vet)

Petras fotoblogg sa...

Ser att du har min bild på din sida...