söndag 22 maj 2011

Shopping,shopping

Under lördagen åkte jag och mina päron en sväng till Ikea, självklart blev det en hel del shopping. Något som nästan har blivit en tradition, är att pappa köper en massa korvar innan vi åker hem. Dagen till ära tyckte pappa att jag skulle ställa undan min vagn med grejer (värde ca 6000) för att vakta hans 4 st korvar medans han skulle hämta dricka hahahah. Korv är en viktig del i pappas liv :P.

En rolig parentes, anledningen till att vi åkte till Ikea var för att köpa en byrå till mina kläder. Väl hemma igen så hjälper mina underbara föräldrar mig att bygga ihop möbel efter möbel. Ja, det vill säga efter mycket kommentarer som:
- Nu har de gjort fel här i ritningen igen!
- Varför sitter det inga hål här?
- Oj då....
- Är det meningen att det ska se ut såhär?
Och klassikern:
- Varför har jag så mycket skruvar över?

Helt plötsligt undrar mamma vart byrån är... Alla letar, men vi inser ganska snart att den mycket riktigt inte finns ett sådant paket i lägenheten.
Jo då, det visar sig att Hanna "den smarta" har glömt att hämta det paketet från hyllan inne på Ikea... Så snart lär det väl bli ett nytt äventyr till Jönköping för att shoppa vidare och då kan ju pappa passa på att köpa mera korv....

Före


Under


Efter


1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha, helt underbart, men du måste förstå, att varor värda 6000:- är inget motför korv i magen på en man*S*det kan han bita av dig armen för, om du händelsevis hade tagit en tugga, så tur att du lär bli, och om du hade gjort så hur hade det blivit med möblerna då????När det gäller att motera IKEA möbler, är det som kärlek, och dans,,,,, det krävs ett harmoniskt samarbete för att man ska lyckas på första försöket:)
Men va djag kan se på bilden, å blev det fint i slutändan....och byrån kommer vid nästa IKEA, korv,sväng.....kram och ha en bra dag/moster