torsdag 21 juli 2011

En jävla skitjobb....

Att vara badvakt medför ibland att man måste göra saker man inte tycker om. När vi har stängt portarna till badet för kvällen, går man alltid en rundtur för att titta så att inga badgäster fortfarande är kvar på anläggningen. Man kollar så att toaletterna ser bra ut och att det är släckt och låst överallt, ganska basic.

Men när vi kommer in på killarnas omklädningsrum idag , så tycker min jobbarkompis att det luktar konstigt och jag kan faktiskt inget annat än att hålla med.
- Vart kommer lukten ifrån?

Vi behöver inte leta speciellt länge innan svaret uppenbarar sig....

Jo förstår ni, någon gullig liten person har bajsat i pissoaren, kletat skit på väggar, golv och dörrar.
Låt mig bara meddela att detta INTE var kul!!
Då börjar några frågor mala i mitt huvud...
- Vem gör så här och varför?
- Hur städar vi upp det?
- Hur länge kommer jag att behöva duscha sen?
- Kan man polisanmäla detta?

Ja som ni förstår så kan alla arbeten innehålla ett skitjobb emellanåt....

1 kommentar:

Malin sa...

Nästan lite som en undersköterskas vardag på många ställen ;-) Isn´t it lovely?