söndag 24 juli 2011

Ozzi

Att heta Ozzi och vara Hannas katt är inte lätt alla gånger, för det första så måste man fly i panik varje gång snabeldraken kommer fram, varför den nu överhuvudtaget måste visar sig har jag aldrig förstått.

När ljudet av hennes ringklockar ringer för första gången på morgonen, brukar jag alltid hoppa upp i den varma sängen, slickar henne på näsan och jama så högt jag kan i hennes öra för att hon ska gå upp. Jag brukar alltid får hålla på med detta ett tag, för oftast försöker hon vända sig om så att jag inte kan väcka henne ordentligt.

Min matte brukar säger att jag är en konstig katt. Hon säger att andra katter inte tycker om banan, mango, paprika och sånt. Det enda jag kan säga om det är:
- Vilken tur, då blir det mer frukt och grönt till mig!
- Och ja alla fans, ryktet ni har hört är sant! Jag kan höra när någon äter frukt i ett annat rum.

Hoppas inte förmiddagen blir en kattatrof och att matte tar fram snabeldraken. Den har nämligen inte visat sig på ett tag nu....

Ha en bra dag// Ozzi
Ps. Här får ni några kort på mig

Inga kommentarer: