torsdag 13 oktober 2011

Det här med elektronik...

Det är lika bra jag erkänner det direkt, jag kan ingenting om elektronik och idag har jag lyckats bevisat det igen.

Tänk dig att du sätter dig vid datorn och har räknat med en lugn stund utan jobbiga avbrott. Men istället möts du av en dator som vägrar samarbeta och där ingenting fungerar. Besviken och arg ringer du till din support number one, som självklart vet allting man behöver veta om just datorer och dess ibland udda egenskaper.

Självklart får man först standard frågorna:
- Har du prövat att ta ut och in batteriet?
- Lyser batterikabeln?

Efter 8 minuter avslutar vi vårt samtal utan att datorn varken har sagt bu eller bä. Eftersom jag är som jag är, börjar jag trycka på alla knappar på hela tangetbordet, skiten måste bara fungera!! Låt mig bara säga att detta inte är att rekommendera haha.
Men när ytterligare 2 minuter har passerat tittar jag ner på mina strömkablar... Varför sitter inte del 1 ihop med del 2 på batterikabeln för, FAIL!!!

Så när datorn väl fick ström igen började det gladeligen att samarbeta igen haha.
Jaa du, det är inte lätt när det är svårt, typ ;-).

Inga kommentarer: