onsdag 14 december 2011

Promenaden med mamma


Yes i morses kl 06.02 gick jag och min kära mamma mot hennes jobb. Jag passade alltså på att ta min morgonpromenad, samtidigt som hon tyckte det skulle bli kul med lite sällskap. Ett mycket bra utbyte, trodde jag...
Så fort vi möttes, fick jag den frostiga kommentaren:
- Det är halt och jag har redan varit inne och bytt skor.
Redan här höjer sig en röd varningsflagga hos mig, men jag låtsas som ingenting och säger istället jag lugnt och metodiskt:
- Okej, ska vi gå?
Jag undra om vi ens hann gå över gatan innan helvetet bröt ut...
Mamma betedde sig som om hon över natten blivit en 70 plusare som för första gången på väldigt länge, fick pröva att gå utan sin rollator. Jag gick och hackade samtidigt tänder för att jag frös så mycket. Detta enbart för att mammsen gick såååå långsamt att min blodcirkulation inte ens kom igång...
Ja okej det var halt, men om du inte går fortare än så lilla mamma, så kommer du väldigt snart att falla pga fartbrist! Julklappen till dig är från och med nu spikad och klar, du kommer att få ett par dubbar till dina skor. Ja för herregud, tänk om du skulle ramla ;-)...





1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahah underbart, jag ser er framför mig..*ASG* Moster