onsdag 11 april 2012

Att fuska

Jag har under dagen funderat mycket kring ordet fuska och dess betydelse. När fuskar man egentligen och hur ser omgivningen på en fuskare?

Att fuska, är att bryta mot skrivna eller oskrivna regler och vissa människor verkar ha lättare än andra att göra just det.

Mina tankar far planlöst tillbaka till skoltiden och alla de där tjejerna, som skrev upp glosorna i sina händer och hade boken diskret uppslagen under läxförhören. Jag funderade på hur alla lärare kunde missa detta och varför jag aldrig fick fler poäng, trots att jag kunde minst lika mycket utan att fuska...

Visst har det funnits tillfällen i livet då jag skulle kunna vara oärlig, men jag skulle aldrig klara av att ljuga, då jag själv ser ner på de som inte spelar ett ärligt spel. Ska man få MVG, vinna eller tjäna pengar, ska det ske på ett ärligt sätt, annars anser jag att att man är en fuskare!

Jag insåg faktiskt att senaste gången jag lurades, var när jag och min lillebror var cirka 10 år gamla och hade en "hålla andan tävling". Visst vann jag, men jag hade också dåligt samvete en vecka för att jag inte gjorde det på ett ärligt sätt, och det är säkert därför jag kommer ihåg det än idag..

Jag har redan nu fått många frågor kring om jag tar Anabola, eller andra olagliga preparat. Och jag kan bara informera er alla om att det är så långt ifrån mina värderingar man kan komma.

Varför fuska, när man kan vinna på ett ärligt sätt :-) ?!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Du får alltså sådana kommentarer?! Den bild jag får av dig efter att jag med stort intresse följer din blogg, är att du är en totalt hängiven, ärlig och målinriktad tjej. Mycket imponerande! Jag tränar själv, och tycker att jag tränar mycket för att växa, men dina framsteg är helt enkelt fantastiska och överglänser mina, säger jag lätt generat. Kör hårt! Du är grym och du kommer gå långt! Håller på dig! /O

Pentmark sa...

Wow!! Tack för alla dina fina ord, de värmer verkligen :).

Massa kramar Hanna

Ola sa...

Äsch! :) Det är kul att peppa! Tyvärr kommer du säkert att springa på en och annan kommentar från folk som inte tycker att det "passar sig" att tjejer bygger muskler, eller folk (killar?) som anser att du trampar i "deras" revir. Jag har fått intrycket att du har såpass med skinn på näsan att du kan avfärda sådana kommentarer som skitsnack. De värsta är nog de som börjar med att berömma, men sedan smyger in "men tycker du inte att det är lite för mycket nu?". Skit i allt sånt och kör vidare. Du verkar ha en kropp som lätt bygger stora snygga muskler och du gör helt rätt som utnyttjar det. Tycker att du ser fantastisk ut! Stor och stark och kvinnlig! Du har tur som lever i en tid när detta blivit accepterat och uppskattat och det måste kännas fantastisk att kämpa så hårt som du gör och se så fina resultat. Har du alltid haft lätt för att bygga muskler? Hur kom du på att du ville bygga och vad har du för mål/ideal?

Tack för en väldigt fin och intressant blogg och kämpa vidare! Jag lovar att läsa vidare och komma med glada tillrop! /Ola

Pentmark sa...

Ola:

Jag har nog alltid haft ganska lätt att bygga muskler, men aldrig valt att försökt forma min kropp.

Men en dag tog mamma med mig ner till hennes gym och visade mig allt hon kunde, sen den dagen var jag fast haha :).

Mitt mål på lång sikt, är att få en snygg och vältränad kropp som jag är stolt över. På kort sikt, är det självklart Alströmertrofen och en bra placering där, som jag strävar efter :).

Kram

Ola sa...

Snygg kropp har du redan nu, och stolt skall du absolut vara. Jag vet inte riktigt hur länge du tränat, men det verkar som att du gör allt rätt. Inspirerande! Skall som sagt bli kul att följa din utveckling. Lova att du fortsätter ge järnet och fortsätter hålla din blogg uppdaterad.

Har din mamma ett förflutet inom fitness/styrketräning? Såg några bilder här på dig och henne, och du får allt ge henne en skopa beröm från mig. Måste vara kul att kunna dela träningsintresset med någon nära?

Kämpa på och ha en fin vecka!
/Ola

Pentmark sa...

Hej igen!

Tack :-)

Nej mamma har faktiskt aldrig hållt på med fitness eller liknade. Men ska definitivt framföra det du precis har sagt, så lovar jag att hon blir superglad ;).

// Hanna

Det är