torsdag 12 april 2012

Gympass & tonfisk

Sådär, då var både gympasset och tonfisken för dagen avklarad.

I och med att jag inte alls kände mig sugen på att äta tonfisk i burk, så jag tänkte lyxa till det lite genom att strö en gnutta flingsalt över.
Nu bar det sig ju dock inte bättre, än att jag råkade få på nåååågra fler flingor än vad jag planerat...
- Oj då....!

Dagens tips från Hanna:
- Ät aldrig för salt tonfisk, det smakar fruktansvärt ;) !!
Dagens bröst & tricepspass:

Bröst
Snedbänk: 4 set
Planbänk: 4 set
Flyes snedbänk: 3 set
Flyes cc: 2 set
Triceps
Pushdown stång: 4 set
Stång mot pannan: 3 set
Extensions: 3 set
Mage
Crunches: 3 set (grymt bra kontakt)

Vätskepause

4 kommentarer:

Anonym sa...

allt shit hanna måste bara få säga,, du ser grymt bra ut:) TUMMEN UPP // matte

Pentmark sa...

Tack :)

Ola sa...

Hej igen!
Hoppas inte jag spammar dig nu, men när jag ändå är i farten tänkte jag fråga om lite tips. Kör bröst och triceps på måndagar, men jag tycker att jag får så dålig kontakt med bröstmusklerna. Det är speciellt i plan och lutande bänk det går dåligt. Har inte tränat så länge, så jag kör bara med 40 kg på bänken, för att inte koppla in fel muskler (axlar och armar) men tycker ändå inte att det händer något. Skall jag köra lättare, göra på något annat sätt eller finns det något bra knep? Cable cross funkar bättre, men vill gärna "lära mig" bänkpress också. Hur gör du?

Pentmark sa...

Hej!
Bänkpress är svårt och någonting som jag själv jobbar mycket med just nu.

Några tips på vägen...

- Lägg dig ner på bänken och placera fötterna på golvet.
- Böj dig lätt i ländryggen.
- Res upp bröstkorgen högt.
- Pressa samman skulderbladen.
- Sänk axlarna och tryck dom mot bänken. Se även till att de stannar kvar där hela setet(ngt jag har svårt för).

Kom ihåg att inte lägga fokus på vikten, utan kämpa på med att hitta en bra kontakt istället :)

Lycka till!