tisdag 13 november 2012

Kroppen, det finaste du har

När jag var ute och promenera för en stund sedan, möttes jag en massa härliga pensionärer som precis som jag var ut i det fina vädret för att och röra på sig. Deras gåstavarna smattrade i asfalten och kinderna var sådär härligt röda som de bara kan blir efter en stunds motion.

Musiken pulserade vidare i mina öron och jag kände hur jag bra jag mådde av att äntligen kunna röra på mig igen. Efter en stund stötte jag på ett äldre par som gick upp för en av Skövdes brantaste backar, med sina rollatorer och hund i högsta hugg! Det fick mig att bli alldeles varm inombords, för det är trots allt ALDRIG försent att börja ta hand om sin kropp.

Kroppen är det finaste du har, glöm inte av det :-)

Vardagslyx
 
Musik + solsken = Sant

Inga kommentarer: