söndag 16 december 2012

Träning med föräldrar

 Att träna med sina föräldar, går det eller är det dömt att misslyckas? Självklart går det tycker jag och följde i morses med mamma och pappa när de skulle motionssimma.
Väl på badet såg jag hur alla motionärer simmade på rad runt, runt i samma monotona tempo. Jag insåg fort att det här tempot inte skulle funka för mig och beslutade mig för att byta bana till "snabbanan" istället.

När trettio minuter hade gått sneglar jag över linorna på mina föräldrar och blev både varm och stolt inombords. Mina grymma föräldrar låg inte alls där och masade i något snigeltempo (som jag kanske trott), utan försökte verkligen tränade utefter deras egna förutsättningar.
De gjorde tarzansim, dök ner på botten, simma på rygg, upp på kanten och gjorde där både dips och armhävningar.
Summa kardemumma, självklart går det att träna med sina föräldrar, så länge alla får träna efter sina egna förutsättningar :).

Tips: Våga ta i och utmana dig själv när du tränar nästa gång, orkar du liiite till?
Pst: Är förövrigt mycket avundsjuk på mina päron som på tisdag flyger till Thailand för att backpacka i 1 månad! Ha en underbar resa, tänk på att ta hand om varandra och akta er för allt som är farligt ;-)
Älskar er <3

Vi är inte som alla andra ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till andraplatsen och Dcore grejerna!

Vet du vilket märke det är på maskinerna på Gym 22?

Går ju inte kommentera på Roddys blogg så kan inte fråga honom tyvärr.

mvh Ed

Pentmark sa...

Hej Ed,
Tack så mycket :)
Nej tyvärr går det inte att skriva kommentarer på Roddys blogg, men där emot går det att ställa frågor via Gym22s egna hemsida:
http://gym22.se/tibro/kontakta-oss/

Märket som vi har på våra maskiner är Precor.

Ha det bäst,
Mvh Hanna