söndag 17 februari 2013

Släpp kylskåpet

Att heta Hanna är inte lätt alla gånger... Ibland får man höra både det ena och det andra delvis pga att jag är tjej och tränar, men också för att jag ser ut som jag gör. Man får höra meningar som:

"Du ser ut som en man"
"Tjejer ska inte se ut som du gör"
 "Vad tar du för grejer egentligen"

och självklart klassiskern...
"Släpp kylskåpet"

Jag har självmant gett mig in i en ganska kontroversiell värld där jag befinner mig lite utanför vad gemeneman anser vara normalt...
I min värld är kvarg det perfekta mellanmålet, att prata om äggvita på dunk samt set och reps hör till min vardag. Många finner min värld osund, kroppsfixerad och tom ett rent slöseri med tid, vilket jag accepterar och är van vid. Det jag däremot inte är van vid är sådana här fina kommentarer, jag kunde inget annat än att le.

Tack anonym för dina värmande ord :)


Lite beröm från en okänd person så här på lördagsmorgonen...  Mycket trevlig och inspirerande blogg du har!
Önskar att jag själv haft samma motivation...
;-) sen måste jag säga att du har en grym fysik och ser grymt bra ut!
Ha det gott!

6 kommentarer:

Patrik sa...

Jo ... Men om ngn vräker komplimanger över dig och säger att du är den sexigaste kvinna på jorden ... Så är inte det bra heller ... !

Fy faan ... DÅLIGT !

Ola sa...

Men det där var väl inte att vräka ur sig komplimanger på ett felaktigt sätt?! Jag tycker att det fina meddelandet från den anonyma/anonyme läsaren sammanfattar dig (Hanna) och din hängivenhet på ett väldigt bra sätt, utan att känna dig (vilket ju inte jag heller gör). Att också berätta att man tycker att du ser väldigt bra ut och att du skapar en väldigt fin och frisk kropp tror jag bara att Hanna tycker om, så länge det är ärligt och uppriktigt menat (jag hade gillat det). Jag håller alltså helt med det uppmuntrande meddelandet och hejar på dig! Kör så det ryker,du är grym!

/Ola

Josephine sa...

Äh, folk är bara avundsjuka på din killer body, önskar säkert att de var lika starka :-)

Sara sa...

Du är snygg kvinna! :D och en stor förebild <3

Pentmark sa...

Patrik: Hm... Jag tror det gäller att hitta en balans?
Ola: Tack för väl valda ord Ola :)
Josephine: Hahah vem vet, du kanske har rätt ;-)
Sara: Söt du är, tack så mycket <3

Patrik sa...

Ok ... Point taken!

Jag tycker du är lagom snygg.