söndag 24 mars 2013

PTa sin mamma, går det?

Kan man PTa sin egen mamma och hur gör man i så fall för att inte hamna i det klassiska "men ååååh mamma det fattar du väl" stadiet?

För att både ge mig själv och mamma de bästa förutsättningarna, var jag tvungen att gå in i min yrkesroll och bli proffessionell. Därför inleddes min mammas träningspass med meningen:
- Okej mamma, från och med nu är jag din personlig tränare och du min klient.

Jag måste erkänna att det först kändes lite konstigt att instruera mamma då vi alltid annars har tränat tillsammans. Men efter lite uppvärmning från bådas sida, gick det förvånansvärt bra och jag log i smyg när jag hörde kommentarer som:
- Men Hanna alla övningar blir så mycket tyngre så fort du säger något.
- Jahaaaa finns det en muskel här också.

Brukar ni träna ihop med era föräldrar?

Yes vi har verkligen likadana Dcore linnen på oss ;-)
 

3 kommentarer:

Ola sa...

Du måste ha världens häftigaste mamma!! Vilken tur att du kom tillbaka till bloggen förresten!
Lycka till med ert tränande och kram på dig!

Pentmark sa...

Haha ja erkänn hon är grym :):).
Åh tack Ola, jag behövde ett litet break ifrån allt.
Kör hårt
Kram Hanna

Ulrica sa...

Har man Katti till mamma så kan väl ingenting vara omöjligt. Ni är underbara båda två <3