torsdag 18 april 2013

Grit Strenght #1

Klev in i gruppträningslokalen på pirriga och smått mjuka ben och direkt började jag jämföra dem med konsistensen av gelégodis... När jag insåg min tanke började jag le för mig själv, det där var verkligen en underlig tanke till och med för att vara mig!
Skakade av mig tanken och lyfte långsamt upp blicken för att mötas av ett rum fyllt av människor! Wow vilken teamkänsla det var här inne, hur många kunde vi vara..? Efter att diskret ha räknat efter till hela 14 st, förstod jag att alla där inne nyfiket väntade på någonting...  Ja just de haha, alla väntade på lilla mig (!) Gritinstruktören!

Jag fixade snabbt i ordning med min stång och viktplattor som är det enda som faktiskt behövs till passet.
Sedan meddelar jag alla:
- Nu mina vänner är det dax för ett 30 minuters högintensivt intervallpass. Här har ni gruppasset där styrka varvas med kondition och målet att ständigt utmana sig själv.

Efter det startade jag den tunga musiken och passet visade sig gå minst lika fort som det gör att trycka på snoozknappen på måndagmorgon.
Fylld av ny energi, ser jag redan nu fram emot nästa torsdag med ett nytt spännande Gritpass :-).


 

Inga kommentarer: