lördag 20 april 2013

MTB

Äntligen fick jag och min Scottcykel för första gången pröva på riktig skogskörning, vilken
häftig och annorlunda känsla! Inte nog med att man ska hitta rätt växel (helst innan du är i mitten av backen), sen ska man dessutom komma ihåg sin egen placering över cykeln. Det var verkligen inte så lätt som det kanske först verkat. Men även om tekniken inte riktigt fanns där idag, så räknar jag kallt med att när sommaren väl är över och löven långsamt faller från träden. Så kommer även jag flyta fram lika snyggt över rötterna som min träningskompis gjorde :-).
 
Idag avverkades det för övrigt dryga 1.3 mil, en lagom tur för en söt liten nybörjare som mig :-).

Ha en trevlig helg
// Kram Hanna


2 kommentarer:

Sabina sa...

Åh jag har varit sjukt nyfiken på mtb så himla länge men jag har liksom inte vetat hur och var jag ska börja... Finns det någon förening här i Skövde som välkomnar nybörjare??

Pentmark sa...

Tjena Sabina :)

Vad roligt att höra att du också är intresserad av cykling.

Jag började helt från början med att skaffa mig en MTBcykel som jag kände mig trygg med. Sedan valde jag att på egen hand cykla runt på grusvägar/stigar för att lära mig mer.

Jag har i dagsläget inte riktigt koll på om det finns någon MTB klubb, men det finns definitivt många åkare här omkring :-D.

Hör av dig så kan vi brudar köra ihop någon gång ;-).

Kram