söndag 3 november 2013

En resa utöver det vanliga

Att resa och upptäcka nya platser var någonting som jag redan under högstadiet fattade tycke för. jag älskar att ge mig ut på äventyr runt om i världen för att se och lära mig nya saker.

Den här gången bar det sig inte bättre än att jag på egen hand tog resväskan (fylld till max med allt i från svensk mat till träningskläder) och flög till medelhavets soligaste ö Rhodos. Efter att en vecka passerat, hade jag lyckats hittat mitt egna lilla krypin med fantastisk utsikt över havet. Att den var den svindyr och låg mitt på bargatan (ovanför den ökända klubben Grabbarna Grus) bekymrade mig inte. För visst var det klart att jag skulle klara av lite musik, eller?
Men när musiken spelar från 23:30-04:30, byggnadsarbetarna börjar jobba 08:00 och kineserna till grannar pratar med gäll röst resterande av tiden, började mitt tålamod tillslut sina! Efter en månad (yes så länge stannade jag), bytte jag till en finare lya med balkong med endast 6-7 minuter promenad från mitt jobb. 
Ja, just det jobbet... Jag hjälpte till på ett gym där både lokalbefolkningen och turisterna fick träna. Här samlades allt ifrån normänn, engelsmän, greker och svenskar för att gymma och även få massage. Att som personlig tränare och föredetta body builder komma till ett gym som arbetar mycket med funktionell träning, har varit väldigt givande och superkul! 

Dagarna i Rhodos rullade på i ett fasligt tempo och helt plötsligt hade mina ynka två månader passerat. När hände det? Kikade på min flygbiljett för att verkligen försäkra mig, jo då, där stod det svart på vitt att mitt äventyr närmade sig sitt slut och det var med tårar i ögonen och sorg i hjärtat jag klev på Ryanairs flygplan. Efter den längsta flygresan någonsin landade jag tillslut på ett grådassigt Skavstflygplats där mina älskade pappa och farfar mötte upp mig <3.

Såååå Hanna vad händer nu...? Vad har du för nya planer framöver? Bra fråga, riktigt bra fråga.. Får jag suga på den karamellen och återkomma med bra svar en annan dag hahah ;).

On of the streets in old town

At the beach :) :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett roligt äventyr.
Har du definitivt slutat med Byggningen eller har du planer på att i framtiden återuppta den?

Sköt om dig.

Ola sa...

Börja med styrkelyft! Grymt kul!