torsdag 1 december 2011

Har du varit på Gengåvan??

Gengåvan är ett ställe där man lämnar saker som man inte längre vill ha och pengarna går sedan till välgörenhet. Jag gillar det faktum att de prylar som andra inte längre bryr sig om, kanske är precis vad någon saknar. I alla fall, jag beslutade mig för att cykla dit och undersöka om de hade några porslinstomtar lagom till 1:a december och allt.

Klockan 11.58 anlände jag och fick då snällt stå och vänta med resten av Skövdes alla pensionärer och de är inte att leka med vill jag lova... Deras armbågar var sylvassa och blicken sa klart och tydligt:
- Backa din snorunge, jag är före dig i kön!!
Redan där och då undrade jag om några stackars porslinstomtar var värda detta...
Jag hann nätt och jämt avsluta min tanke innan portarna slogs upp och in rusar ett 100 tal galna tanter och gubbar. Jag hade inget annat val än att följa strömmen och bara hoppas på det bästa. Efter att ha lyckats rycka åt mig en röd plastkorg i farten, började nu kampen om alla eftertraktade varor.

Svettandes och med en panikslagen blick, så hoppades jag att någon bara skulle ge mig vilken jävla tomte som helst, så jag fick komma ut. Men alla där inne knuffade bara runt mig till höger och vänster och ingen verkade ta någon som helst hänsyn till att jag överhuvudtaget existerade.

Tillslut hittar jag en gullig tomte och en elljusstake, lyckan är obeskrivlig. Ja, inte pga hur fina de var eller priset, utan enbart pga den enkla anledningen att jag fortfarande lever när jag går ut från "lilla Ullared"...


3 kommentarer:

Katti sa...

HAHAHA..underbart Hanna. Våga vägra gengåvan ;-)

Malin sa...

Haha! Härlig upplevelse ;-)
Du borde börja skriva, typ, krönikor i någon tidning eller nått. Du skriver verkligen jättebra och på ett så roande sätt! Får alltid ett litet leende på läpparna när jag läser :-)
Kram

Pentmark sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.