tisdag 29 november 2011

Varför gym?

Många har frågat mig vad det var som fick mig att börja med just styrketräning och inte någon annan, lite tjejigare, sport.

Svaret är att jag alltid har gillat att träna och att ha fasta rutiner i mitt liv. Vare sig jag har dansat, ridit eller tränat friidrott, så har mitt mål alltid varit att bli så bra som möjligt, helst bäst... Jag gillar att se mig själv utvecklas både fysikt och psykiskt, och är inte rädd för att utmana mig själv.

Att lyfta vikter har lärt mig att vara diciplinerad och att när allting känns som tyngst, fokusera på målet. För om du inte har ett mål i sikte, blir träningen så mycket tuffare och uppförsbacken ser aldrig ut att ta slut...
Mitt mål just nu är att tävla i "body fitness" på Alströmertrofén i juni 2012. Jag tror att detta kommer bli en fantastisk möjlighet för mig att få lära känna mig kropp och se om jag verkligen är så envis som jag tror.

Ja, sen att mamma tror att jag gymmar för att kolla mig i spegeln och spänna bicepsen, hehe, är en heeeelt annan historia ;-)....



3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med en till som strävar efter samma mål ;)

Ses där då!!!

/Thessan

Anonym sa...

Shit, vilken brud. ;) *hehe*

Ser bra ut, jobba på så blir detta nog hur bra som helst!

// Gabbe

Pentmark sa...

Hej Thessan!
Vad häftigt att du också ska tävla på Alströmmer. Vilken klass ska du tävla i?

Mvh Hanna