onsdag 19 september 2012

Bill, Bull & en massa Tri- sets

I helgen kommer båda min bästa träningskompisar att lämna mig för att åka till Australien och vara där i nästan ett år! Hur kan ni göra så här emot mig, jag är mycket avundsjuk på er ;-P.

I dag körde jag, Mathias och Timmy ett armar- & magepass på Energi. För att alla hela tiden skulle ha någonting att göra, testade vi på någonting som heter tri-sets.

Tri-sets innebär att du kör tre stycken övningar direkt efter varandra utan vila. På det här sättet får man en bra muskletillväxt, uthållighet och du sparar såklart en massa tid. Nackdelarna är å andra sidan att det sliter väldigt mycket på muskeln, så mitt tips är att bara lägga in tri-sets någon gång emellanåt :).

Klart vi ska spänna biccarna

Jag övar PT- passning i French press

3 kommentarer:

Anonym sa...

Agonister är OLIKA muskler som samarbetar för samma rörelse. Exc biceps och brachialis och brichioradialis. För en armcurl.

Pentmark sa...

Ojdå där ser man :), tack anonym för ditt svar :).
Kram Hanna

Anonym sa...

Ser nu att det lät närmast ilsket med caps lock, tanken var pedagogisk, sorry isf, kram