lördag 30 mars 2013

Bästa på väldigt länge

Glad påsk mina fina läsare

Dagen började med att jag vaknade av mig själv och kände hur energin för en runda i solen fanns där. Efter att ha krånglat på mig underställ, pulsklocka och fixat med den numera obligatoriska musiken, var jag redo att ge mig i av.

Samtidigt som jag öppnade ytterdörren drog jag ett djupt andetag, som för att ladda batterierna, detta skulle bli ett bra och framför allt ett roligt träningspass.
Sträckan som jag skulle springa hade jag redan printat in i bakhuvudet, vilket gjorde att jag kunde lägga bort alla de tankarna och försöka lägga fokus på nuet. Detta kanske låter konstigt, men det här löppasset visade sig bli ett av de bästa som jag har gjort på väldigt länge och det var inte pga vare sig pulsen, tiden eller mjölksyran.. Utan jag tror att anledningen till att jag fick årets bästa pass i dag, handlade om att jag lämnade alla krav och andra måsten hemma. Tiden som jag disponerade utomhus i morsen var bara min, en ganska skön känsla.

Dagens tips till både dig & mig: Glöm inte av DIN egentid....

Underbara solsken!

Trappträningen

Utsikten över min stad <3
 

Inga kommentarer: