söndag 31 mars 2013

Före & Efterbilder

Namn : Hanna Pentmark
Ålder : 25 år den 29e juli
Yrke : Personlig tränare och butiksbiträde
Olika idrotter genom åren : Redskapsgymnastik, dans, ridning, friidrott, livräddning, styrketräning
Tävlat i : Ridning, body buildning
Intressen : Träning, kost, resor

Jag har alltid sett mig som en aktiv, stark och framförallt muskulös tjej. Jag ansåg att man tränade för att få äta precis vad och när man ville, någonting som jag missbrukade...
Efter ett hårt konditionspass på 1.5 h, skrek kroppen efter energi och även om vi vet vikten av att äta rätt efter ett träningspass, så valde jag fel saker. För istället för att lyssna på vad kroppen faktisk sa, missuppfattade jag signalerna och valde att köpa chips eller kladdkaka efter jag tränat. Att säga att jag inte förstod bättre är förmodligen att ljuga, men faktum kvarstår att det är svårt att veta när, var och framförallt hur man ska äta...

Att se tillbaka på fotona från förr får även mig att reflektera på hur mycket man faktiskt kan förändra med kost och motion... Det är aldrig försent att ändra på sitt liv, varför vänta på den perfekta morgondagen, starta redan idag med ett litet steg.
Kan jag så kan även du, jag tror på dig :).

Kramar Hanna

Spanien 2010

Aldrig satt min fot på ett gym
Sommaren 2010

Nybörjare och innan min första deff
Luciapokalen 2011
 
Jag & pappa sommaren 2012

Några dagar sedan

6 kommentarer:

Ola sa...

Ja, du vet redan. Du är grym! :) En sann förebild för många tror jag. Så himla bra att en sån som du, som brinner för träning och kost, är PT och kan förmedla dina kunskaper och erfarenheter till andra. Jag känner dig ju inte alls och vet inte hur du jobbar, men min bild av dig är en väldigt entusiastisk och glad tjej vars klienter ser fram emot varje pass med dig (trots att jag tror att du är rätt tuff och hård, på ett bra sätt).
Tack för att du bloggar. Kikar in här några gånger i veckan, och du skriver bra och personligt och det är alltid kul att se nya inlägg.

Keep all the good work up!!
Kram från Ola (som satte några PBn idag!)

Patrik sa...

Helt ärligt ... Muskler må vara coolt och till viss grad sexigt ... Men du var snyggare förut !
Just sayin ...

Pentmark sa...

Tack Ola för dina fina ord, de värmer :).
Vad roligt att höra, stort grattis till dina PBn!

Patrik: helt okej smaken är som baken :-P.

Kram Hanna

Anonym sa...

Hej hanna
Brukar läsa din blogg. Du är verkligen en bra förebild för många. Själv tränar jag också men man hinner inte så mycket. Jobbar och har 2 barn.
Kommer aldrig att tävla. Men har fått höra det flera gånger men så klart du ska stäla upp.
Har problem att få mindre ben. Lättare sagt har för mycket kött på benen.
Vad har du för tips??
Kör hårt tjejen

Pentmark sa...

Hej Anonym,
Tack vad roligt att höra :-).

När du skriver antar jag att
1. Du är tjej?
2. Du vill ha en mindre fettprocent på låren?

Tyvärr funkar kroppen så att den inte kan punktförbränna (tråkigt men sant). Mitt tips till dig är att försöka äta varierad bra kost och motionera(både styrka och kondition).

Ha det bra, kram Hanna

Madeleine sa...

Du är världens bästa men det vet du redan hoppas jag! <3 <3 <3 Massa kärlek till dig!! <3 <3