måndag 1 april 2013

Kärlek - Caseinpulver

Jag har blivit förälskad i Body Science nya och supergoda caseinpulver Double Rich Chocolate. Hur lyxigt känns det inte att unna sin en skål chokladpudding(!) med gott samvete.
 
I kväll strödde jag över en nypa flingsalt vilket gjorde att de djupa chokladsmakerna kom fram ännu mer. Jag kan erkänna att jag redan nu längtar till morgondagens kvällmål hihih.

Innehållsförteckning /100g:
Energi: 357 Kcal
Protein: 76 g
Kolhydrat: 7 g
Fett: 2,4 g
1,5 dl - 2,5 dl vätska (mjölk eller vatten)
1 dl caseinpulver
Blanda och låt stå i 5-7 min (jag brukar alltid ställa in skålen i frysen)
Njut som den är eller addera ex.
kokosflingor, bär eller varför inte lite frukt
 

5 kommentarer:

Ola sa...

Fan vad najs! Köpte just två påsar Double Chocolate på mitt senaste besök på MM Sport i helgen, men har inte öppnat än. MÅSTE ... göra slut på några mindre goda slattar först, för annars kommer de bara bli stående. Men jag har hört från så många att denna är grym. Det blir en prövning att hålla sig tills det är dags att öppna första.

Pentmark sa...

Du kommer definitivt inte bli besviken när du väl öppnar påsarna, för det här smaken är bara sååå god :-).

Ola sa...

Hey!! Skrev jag inte att jag försökte hålla mig från att öppna tills mina gamla är slut?! Du gör det inte lättare, haha! :D

Ola sa...

Testat nu. Helt grymt god!! Ny favorit.

Pentmark sa...

Heheh, eller hur :D
Love it!