onsdag 13 mars 2013

Lyxig pytt i panna

Nej, nej, nej, jag hör ända hit vad ni tänker..
"Fyy tusan så äckligt hur kan hon vilja laga pytt i panna?" Jag kan se framför mig hur ni rynkar på era näsor och jag ser hur ni tänker tillbaka på mellanstadietiden. Tiden då det var överkokt tärnad potatis, oidentifierbart kött som blandats med litervis av olja....

Nej hörrni, det här är verkligen inte en sådan måltid, för nu snackar vi såklart om:

Hannas lyxiga och hemmagjorda pytt i panna
 
Ingredienser:
Sötpotatis, potatis, kassler, rostbiff, rödlök
Granering: Persilja
Tillbehör: Självklart ett stekt ägg
 
- Tärna alla livsmedel i lagom stora bitar.
- Fräs rotfrukterna först (Jag har valt att råsteka de båda potatisarna för att behålla krispigheten, men det går minst lika bra att ha i dem färdigkokta).
- Addera köttet, löken och avsluta med salt och peppar.
- Stek ett ägg och avsluta gärna med att granera med färsk persilja.

Inga kommentarer: