fredag 12 april 2013

Bänkpress - Spännis - PB

Ett gympass på Energi var precis vad min kropp behövde för att må bra idag.

Så fort hörlurarna var på plats valde jag för ovanlighetens skull att börja med bänkpressen. En övning jag medvetet brukar hoppa över då jag allt som oftast tränar själv och imbillar mig att stången ska kväva mig hehe.
Men idag blev det alltså bänk där jag mjukstartade med enbart stången för att värma upp bröstmusklerna. Jag började redan där och då att tänka på min andningen och försökte att ha kontakt med bänken hela tiden.  Därefter la jag på mer viktplattor och gjorde tre strikta set till.

Jag avslutade stunden på bänken med att be om en extra hand då jag ville utmana mig själv och med det extra stödet vågade jag lägga på 45 kg på stången (jag väger 57kg). En vikt som jag från och med nu (med tanke på en helt annan teknik än tidigare) kommer räkna som mitt nya PB.

Mot nya spännande mål :-)

Egopic
 

1 kommentar:

Patrik sa...

Nog med bilder på magen ...
Vill se mer vader !

... ;)