lördag 13 april 2013

Kriga eller ge upp ?

Med lite för lite sömn i kroppen stapplade jag ner till gymmet för att riva av ett pass med rygg/ baksida axlar. Tanken var att kickstarta helgen med träning för att få en massa ny energi, men nu i efterhand kanske det bästa trots allt hade varit att stannat kvar i sängen.. För idag stämde verkligen ingenting! Allt ifrån ryggövningarna till musiken i mina öron var fel och jag funderade seriöst på att kasta in handuken. Men, istället för att lyssna på den bittra och negativa Hanna, valde jag där och då att ändra mitt synsätt... Jag var trots allt på gymmet, varför inte göra det bästa möjliga av träningstiden som återstår?

För det är faktiskt så att alla kan få ett träningspass som inte känns 100% emellanåt... Men det som skiljer agnarna från vetet är hur du väljer att tänka när detta inträffar, ge upp eller kriga vidare.. Jag valde idag att ta striden och även om passet inte blev precis som jag planerat, är jag nöjd att jag lyckades tänka om.

Hur brukar ni göra om ni får ett dåligt träningspass?

9 kommentarer:

Patrik sa...

Du kanske skulle söka hjälp för ditt beroende ... ;)

Pentmark sa...

Haha, hm.. Hur tänker du nu Patrik :-P ?

Patrik sa...

Ett dåligt eller missat träningspass är faktiskt inte "hela världen" ...
Jag säger inte att du ska ändra på ngt ...
Men ... Äh ...
Du är en stor flicka ... Du bestämmer själv vad som är viktigt i ditt liv ;)

Pentmark sa...

Helt rätt Patrik, alla har dåliga dagar och det är viktigt att satsa på kvalité istället för kvantitet. Men ibland är det svårt att tillåta sig själv tex ta en vilodag.
Så ja, vem vet, det kanske dax att ta tag i mitt träningsmissbruk ;)

Patrik sa...

Du kan få låna ut lite av det till mig ...
Jag behöver komma igång med träningen på riktigt igen !

Ola sa...

Så fin form du har, Hanna! Du vet väl att vi (tror jag talar för många här) inte har ett enda dugg emot dina spännisbilder! ;) Grymt fina och väldigt inspirerande, i alla fall för mig! Jobbar på med min träning och har sedan mitten av februari ökat ca 40% i knäböj, och runt 20-30% på övriga (bänk, press, mark). Frivändningar är fortfarande under tekniktrim men de kommer (några tips?). Totalt sett väldigt nöjd, även om jag inte är lika biffig som du (än! :P). Nu tar jag en vilovecka med fokus på rörlighet och sen fortsätter träningen med små, kontinuerliga ökningar varje pass. Styrka och muskler är det finaste som finns, och dina är verkligen top notch! ;) Kör hårt!

Patrik sa...

Tönt ... (Ola)

Ola sa...

Yeah, Patrik! ;)

Pentmark sa...

Se så, sluta kivas nu pojkar ;)

Kul att höra att du utveckls Ola :).
Vet inte hur dina frivändningar ser ut i dagsläget, men tänk på att fånga stången på nyckelbenet och verkligen försöka få upp armbågarna emot taket.

//Hanna