måndag 28 mars 2011

Hur sväljer man?

Ja som det flesta redan vet så har jag börjat att träna på gym. Allt går bra och jag tycker mig se små framsteg varje dag, men nya problem uppstår ju som sagt hela tiden.....

Min bror Kim tyckte att det var dax för mig och mamma att börja med något som heter proteindrink, detta skulle tydligen smaka precis som milkshake. Sagt och gjort efter träningen så var det dax för den ljuvliga, vaniljdoftande sörjan att drickas.
Mina förhoppningar var skyhöga då jag vet hur milkshake på McDonalds smakar.
Men......
- FY FAN vad skabbigt!!!!!!
Vem dricker detta frivilligt, jag dricker heller Jägermeister och det hatar jag!

Så hur gör man för att svälja skiten?? Ska man blanda det med mjölk eller vatten? Finns det någon sort som smakar bättre än någon annan? Och framför allt, måste man verkligen dricka sörjan??


6 kommentarer:

Unknown sa...

Du, dessa kommentarer kan jag skriva under på....smaken av milkshake har inte hittat ner till mitt gomsegel....

Malin sa...

Det smakar bättre om man blandar med mjölk, än med vatten. Sen beror det mkt på från vilket märke pulvret är. Det finns sånna som smakar bättre än andra, precis som smaker. Du får helt enkelt prova dig fram :) Och nej, man måste inte dricka sörjan, det beror helt på hur du tränar :) Shakesen hjälper till att få i dig extra med protein, eftersom det är viktigt när man tränar hårt.
Kör på Hanna! :-))

Pentmark sa...

Tack för tipsen Malin:)!
Har du ngt bra tips på ngn "god" proteinshake?

Johanna Ekblom sa...

Tips, jag gillade/gillar det inte heller jätte mycket. men gör en smoothie i mixern hemma. Ta ca 1 dl bär, 1/2 banan, mjölk och protein. Jag brukar då ta 1/2 dl med protein. Men hur mycket av allt man vill ha väljer man själv. Vanilj eller typ jordgubb smakar bäst till detta. DET ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE. Grymt gott. Nackdelen är att man måste hem innan, jobbigt att ta med till gymmet=) Ha det bra hanna...

Pentmark sa...

Låter ju som det bästa alternativet hittills:D. Bär och frukt kan ju lixom aldrig gå fel:). Det blir nog till att testa en sådan i framtiden! Kram:)

Anonym sa...

Känns som du skrev detta för 1000 år sen...! BTW, hur känns det att dricka "sörjan" idag??? ;_)