onsdag 27 april 2011

Jag, guldfisk?!

Jag måste erkänna att någonstans emellan alla set och reps, så glömmer jag ofta (läs alltid) av både vad övningarna heter/ kallas, samt vilka vikter jag använde med förra gången jag tränade. Jag brukar jämföra mig själv med en guldfisk, minnet är bra men kort.

Om du som jag, har minne som en guldfisk och står som ett ufo på gymmet enbart för du har glömt vilken övning du ska göra, så tycker jag att en träningsdagbok är det optimala för dig (och mig). Hur smidigt är det inte att kunna bläddra tillbaka några sidor för komma ihåg att det faktiskt var 30kg du körde på hammercurl, inte 20kg.

Men, något som jag har börjat tänka på är; hur nogrann ska man vara när man skriver träningsdagbok och hur mycket detaljer man ska ta med...? Är det som en vanlig dagbok så ska ju alla detaljer noggrant skrivas ner, för man vill ju inte glömma bort någonting viktigt.
Men räknas då tex 30 minuters intensivt tjejsnack med Madde, dansa hela natten lång inne på krogen eller sola solarium?  Eller är de bara de få timmarna du spenderar på gymmet som plikttroget ska dokumenteras.

Att skriva träningsdagbok är som att följa din egen utveckling på papper. Någonting som kan vara ganska intressant, tycker i alla fall jag :).

Inga kommentarer: