fredag 15 april 2011

"Smärta är fegheten som lämnar kroppen"

Träningsvärk är någonting som är ett nödvändigt ont, eller?!
-Om man inte har träningsvärk så har man inte tränat ordentligt, sa min bror till mig.

Herregud, tänke jag innan jag hade börjat träna, vem vill ha träningsvärk och är dessutom kaxig nog att lägga kommentarer som,
- Fan va gött, jag har så jävla mycket träningsvärk, kom så drar vi och tränar.
På vilket sätt är det "skönt" att ha träningsvärk? Hur skönt kan det vara att inte kunna gå ner för en trappa pga att benen inte vill böja sig?

Men nu ca 5 veckor senare säger jag i princip likadant som alla andra som gymmar.
- Härligt, jag har jättemycket träningsvärk i benmusklerna, vilken tur att jag ska träna armar idag.

På vårt gym finns en tavla med citatet.
"Smärta är fegheten som lämnar kroppen"....
Undra om det är träningsvärken de syftar på då ;).

Här kommer jag ha träningsvärk i morgon!

Inga kommentarer: