söndag 10 april 2011

To eat or not to eat...

Jag är en person som älskar mat i alla dess former. Jag tycker om att planera vad det ska bli för mat nästa dag och gillar att längta. Nu när mitt "nya liv" har börjat, känner jag hur allting långsamt börjar att förändras. Det här med god mat är snart ett minne blott och kvar står kesella, keso och proteinshake....

Tidigare har jag alltid tränat för att kunna äta vad jag vill och ändå se bra ut. Men nu har jag kommit till insikt att om jag äter vad jag vill efter jag har tränat, så förstör jag i princip hela träningen. Då kan jag lika gärna ligga hemma på soffan, för träningen kommer ändå inte ge det resultat som man är ute efter...

I morgon är det dags att träna bröst och triceps på gymmet igen. Hoppas det blir ett grymt givande pass :).

1 kommentar:

Malin sa...

Den inställningen har jag också! Många tänker "Jo, men när du tränar, det är då du kan unna dig osv" men så tänker inte jag. Eller okej om man bara vill hålla en jämn nivå, men det funkar inte om man vill att träningens vågskål ska väga över, om det ska hända något med kroppen. Du håller i bra Hanna! Keep it that way :)