söndag 19 juni 2011

Flowers, dead or alive?

Alla som känner mig, vet att mina blommor har en tendens att på något magiskt sätt självdö... Så därför har jag inte brytt mig om att köpa några blommor alls till min lägenhet, fram tills idag, då mamma utbrister:

- Vi ska åka och köpa blommor som inte kan dö till Hannas lägenhet!
- Jaha blir det plastblommor då eller? Undrar pappa lite försynt

Min mamma har alltid kämpat tappert för att jag ska ha fina blommor i min bostad. Till min förra lägenhet köpte hon en katuslikande blomma som man inte behövde vattna så ofta, enligt henne. Denna blomma skulle jag minnsann inte kunna ta död på, tragiskt nog så dog denna fina katus också, - av vätskebrist...

Även om jag inte har gröna fingrar, så måste jag erkänna att lägenheten blev mycket mer hemtrevlig med ett fåtal växter i fönstren. Hoppas bara jag kommer ihåg att de står där i fönstrena ;).

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Kan skicka ett sms näs jag vattnar mina blommor så kan du passa på samtidigt ;)

Pentmark sa...

Det låter som en grymt bra idé madde!