onsdag 6 juli 2011

Sommarjobb

Att ha ett sommarjobb innebär, samtidigt som det är kul och givande, också att du ofta får tackar nej till  tex sol och bad på stranden. Man missar helt enkelt de där med att spana på snygga killar och få en snygg bränna. Fast å andra sidan, så innebär ett sommarjobba också extra pengar i fickan, pengar som du har när dina kompisar får snåla under hösten.

Jag är så himla glad och lycklig, för jag har precis lyckats få det bästa sommarjobbet som du kan tänka dig. Jag kommer att vara utomhus varje dag och jag kommer träffa en massa spännade människor.
Som ni kanske har räknat ut, kommer jag att arbeta på ett utebad i sommar som badvakt :). Det kommer bli hur spännade som helst! Om jag ska hitta en enda dålig sak med mitt nya arbete, så måste det bli "bonnabrännan" som jag kommer att ha när sommaren är slut ;).

Inga kommentarer: