torsdag 8 september 2011

Dessa abonnemang!

Orkar egentligen inte dra hela historien men antar att jag måste hehe.
Jag hade blivit lovad internet + telefon för 199 kr/månad. Killen som jag pratade med då sa att jag fick med hemtelefoni på köpet och att det inte skulle bli någon exta kostnad alls.

Men varje månad har jag fått en räkning på 199kr + 29kr i minimiavgift för... waaait for it... hemtelefonen. Så de senaste tre månaderna har jag fått ringa till Comhem och be dem ta bort de 29 kr som jag inte har godkänt...

Denna gången fick jag en påminnelse på, nämen se där 29kr, som jag då inte hade betalat. Börjar nu känna mig smått förbannad och allt detta blir ju inte direkt bättre av att få höra en sliskig robotröst säga;
- Berätta nu vad ditt ärende gäller.
För det första, vem vill prata med en telefonsvarare? För det andra, blir det någonsin rätt? Och för det tredje vad är det för fel att trycka på knapparna?

Efter 40 minuter i telefon med Comhem fick jag tillslut rätt och de tog bort minimiavgiften så jag slipper ringa dem varje månad. Och som plåster på såren fick jag 50kr i rabatt på nästa faktura, eh...hurra?

Inga kommentarer: