söndag 23 oktober 2011

En regel, är det ett måste?

Jag ska försöka införa en regel i mitt fullspäckade liv. Regler i säg är oftast inte så svåra att hitta på, det svåra blir först efteråt, då du faktiskt ska följa dem... Som tex

- Jag ska börja träna efter semestern.
- Jag ska aldrig mer äta godis.
- Jag ska alltid promenera till jobbet.
- Jag ska aldrig mer ljuga.

 Ja, ja nu tror jag i alla fall att jag har hittat en sprillans ny regel som förhoppningsvis kan fungera för mig, *trumvirvel*....
- Jag får enbart äta onyttigt efter klockan 18.00 på lördagar.

Det kanske låter som en löjlig regel, men jag tror att för att få mitt liv att fungera så bra som möjligt, måste det finnas ramar för vad man får och inte får göra. Annars tror jag att det är väldigt lätt att falla för frestelsen lite för ofta, för vem har inte tänkt tanken:
- Ja men herregud, det är väl klart att jag får unna mig lite, därför att blablabla...

Så med den nya regeln, vill jag också passa på att tillägga;
- DO NOT feed the monkey :P!
Jag lär äta allt som bjuds och har väldigt svårt att tacka nej hehe...

Inga kommentarer: