tisdag 18 oktober 2011

När känner du dig lycklig??

Jag har insett att jag känner mig lycklig varje gång jag får gå en morgonpromenad. Det spelar ingen roll om det regnar eller om solen skiner, jag känner mig fri ändå. Att få höra fåglarna kvittra eller bara besvara ett leende från ett äldre par får mig att må bra.
Det som är så häftigt med att gå morgonpromenader, är just känslan av hur kroppen långsamt vaknar till liv efter en god natts sömn.

En annan sak som får mig att känna mig fri, är känslan av vatten mot kroppen. Jag är nog aldrig så fri som när jag simmar under ytan. Bara tanken av att simma längs med botten och se bubblorna långsamt stiga mot skyn, får mig att le. Det är som om tiden står still under vattnet och det är någonting som jag gillar.


Mitt tips till dig, är att ta fram det positiva med just ditt liv. När du vet vad det är som gör dig glad och lycklig, avsätt tid för att göra detta så ofta som du har möjlighet...

Inga kommentarer: