onsdag 8 februari 2012

Äggtummen, ett i-landsproblem ??

- Men ajjjj, det sticker, pulserad och svider i mitt finger!!
Jag tror bestämt jag har fått den mycket omtalade och livsfarliga.... Äggtummen!!!

Att få en äggtumme, betyder att du har skalat på tok för mycket ägg och skurit dig på det vassa skalet väldigt, väldigt många gånger. Så varje gång som en läkningsprocess ska till att börja, är det såklart dags att skala några nya igen...
Visst, nu kanske du tycker att allt detta låter fasligt löjligt, men pröva själv att skala 4 ägg / dag, så förstår du snart vad jag menar ;).

Ja för att lösa mitt lilla dilemma, så har jag nu börjat skala äggen med höger hand istället för vänster.
Hahaha, snacka om att äggtummen är det nya i- landsproblemet ;D.




2 kommentarer:

Chrille sa...

Ha ha ha Under mina två veckor i thailand så åt jag 10st ägg varje morgon.. då kan vi snacka äggtumme du.
Innan Lucia låg familjen Kalsson/Englund på 80-100 ägg i veckan ;-)
Ägg är bra skit!
Syns imorgon!

Pentmark sa...

Hahah, ja det här med äggtumme är verkligen inget att leka med ;P..

Men håller med dig fullt ut, ägg is the shit :D.

Syns snart!