torsdag 16 februari 2012

Försenad morgonpromenad & kokta ägg

Sådär ja, nu är jag hemma igen efter en lite väl sen morgonpromenad för mig smak.

Mina stackars händer hade under sin timme utomhus, förvandlats till små isbitar. Så när jag väl kom in i värmen för att skala de gulliga frukostäggen, ville fingrarna helt enkelt inte lyda mig.
Hungrig och frustrerad kämpade jag tappert med en liten millimeter äggskal i taget. Tiden stod still och helt plötsligt hörde jag ett konstigt "swooopp" ljud dyka upp i min annars så tysta lägenhet.
När jag sänkte blicken för att ta redan på vart ljudet kom i från, såg jag till min förvåning att de nu halvskalade ägget, befann sig i botten av papperskorgen.
Någonstans här, kan jag meddela att ett psykbryt inte var så långt borta som ni kanske kan tro... Som tur var, hade jag precis bytt soppåse, så den var faktiskt helt tom (ja förutom det halvskalade ägget då såklart). Men efter att ha tagit två riktigt djupa andetag, beslutade jag mig helt sonika för att börja äta av kvargen istället och de kokta äggen, fick helt enkelt vänta till senare.....





2 kommentarer:

Anonym sa...

Skruttan då! inte lätt men du vet att du inte behöver skala äggen. man kan som jag alltid gör, äta med sked direkt ur skalet. inga plågor!

kram erika

Pentmark sa...

Hahah du har så rätt ;). Kanske faktiskt borde testa att käka med sked ;P..